Vízhajtó hatású zöldségek-gyümölcsök

Egy idő után már nem működik olyan tökéletesen a szervezet, mint huszonéves korban, van akinél ez abban mutatkozik meg, hogy több vizet raktároz, mint kellene.
Kicsit magasabb a vérnyomás, kicsit duzzadtabb a láb időnként – de még nem olyan vészes a dolog, hogy feltétlenül gyógyszert kellene szedni rá.
Ilyenkor, mikor még nincs akkora baj, hogy gyógyszerrel kellene a dolgokra rásegíteni  jó, ha vízhajtó hatású élelmiszerekkel, pontosabban zöldségfélékkel támogatjuk szervezetünket.
Sok van belőle, de nekünk olyan kell, amit magyar ételekhez is felhasználhatunk., és amit legtöbben szeretünk is.
Idénynövény a sóska – levesnek nyáron, vagy szósznak egy kis törtkrumplival nagyon finom, és bizony hajtja a vizet rendesen, bátran fogyaszthatjuk.
Az alma is ilyen tulajdonsággal bír, nem véletlenül mondták régen – napi egy alma: az orvost távol tartja.
Aztán ott a petrezselyem, gyökere is, zöldje is… A zöldjét ha szeretjük, vágjuk fel apróra, és szórjuk meg vele kenyerünket, s bátran  használjuk fűszerezésre.
A zöldbabnak szintén vízhajtó hatása van, és ha esetleg babot termelünk otthon, ha kifosztottuk a szárazbabot, akkor a kiszáradt hüvely egy részét legalább ne dobjuk ki, mert az abból készült tea is vízhajtó hatással bír.
Ugyanígy a gyömbér is, nagyon jó hatású több téren is, ezt a tulajdonságát is számlájára lehet írni.
No és az uborka, és rokonai, például a tök, vagy akár a dinnye is sok vizet kivisz szervezetünkből – persze mi is vele “befelé”.
Ezeknek a zöldségeknek-gyümölcsöknek a káliumtartalma segít a víz vesztésben, tehát kezdeti stádiumban gyógyszer helyett, vagy később kiegészítésként kiváló hatású.
Bár fogyókúrázók látványos fogyást érhetnek el néhány nap alatt ezekkel, valójában az csak szemfényvesztés, hisz pillanat alatt pótlódik a víz a szervezetben, ha fogyásra megyünk, akkor mozogni kell, és másképp táplálkozni mint eddig. Nincs csodaszer. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.