Volt nekünk egy Kesjár Csabánk

 

A nyolcvanas években minden mozdulatát követtük.
Rendkívül értelmes, intelligens, szimpatikus és helyes srác volt. Minden meg volt benne, hogy a közönség kedvencévé váljék.
Mindent az autóversenyzésre tett fel, ezt is érezte valahol az ember.
És aki nagyon akar valamit, és mindent belead maximálisan, mindent kihoz magából amit csak lehet, azt megérzik az emberek, és tisztelettel övezik.

Halála akkoriban megrázta az egész országot. Nem akartuk elhinni, és szerintem még ma is hihetetlen. Hogy egy ilyen fiatal srác ilyen értelmetlenül elmenjen…
Kesjár Csaba volt az első magyar, aki F1-es autót vezetett, hisz az 1987-es Magyar Nagydíj hétvégéjén tesztelhette a Zakspeed csapat autóját.

Budapesten született 1962. február 9-én. Kesjár János motorkerékpáros, és motorcsónak versenyző unokája volt. Még csak 57 éves lenne…

Mint oly sok autóversenyző, ő is gokartozott először, 4 éven keresztül, 1981-ig, majd egy évvel később megszerezte autóversenyzői igazolványát. Gokartban 1980-ban és 1981-ben is magyar bajnok volt.

Aztán 1985-ben autóversenyzőként abszolút magyar bajnok lett, majd Formula Easter kategóriában 4 évig őrizte bajnoki címét. Formula Ford kategóriában pedig osztrák bajnokként üdvözölhettük egy évvel később. 1987-88-ban már a német Forma-3 bajnokságban versenyzett, 1987-ben 9. lett.

A szakemberek véleménye szerint ő lehetett volna az első magyar Forma 1-es pilóta.  De sajnos a sors közbeszólt, Nürnbergben, 1988. június 24-én halálos balesetet szenvedett. Kocsijából kifolyt a fékfolyadék, és ennek következtében őrületes, 200 km/órás sebességgel vágódott a falnak. Olyan sérüléseket szenvedett, hogy az orvosok az életét már nem tudták megmenteni.

A Farkasréti temetőben helyezték örök nyugalomra.

Valahogy annak idején hozzászoktunk sikereihez, menetrend-szerűen érkeztek a hírek jobbnál jobb eredményeiről. Akik ismerték, látták versenyezni, követték eredményeit megdöbbenve értesültek az eseményekről. Távozásával űrt hagyott maga után, s bár nyilvánvaló, hogy egy technikai sport nem életbiztosítás, de attól még nehéz volt elfogadni, vagy akár felfogni a történteket. Lényegében ez mai napig nem sikerült.

Igazi fiatal volt, aki imádta, és élvezte az életet, a versenyzést, és ezért képes volt szinte mindent feláldozni. Sajnos: nem csak szinte….

Forrás:Wikipedia.org Autó Motor, Magyar Ifjúság

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.